پایش وضعیت

بالانس فن

پایش وضعیت

بالانس فن

  • ۰
  • ۰

هنگام انجام بازرسی اولیه برای راه اندازی مسیر آنالیز ارتعاشات، موارد متعددی باید در نظر گرفته شود. همه چیز از ملاحظات ایمنی گرفته تا اطلاعات ماشین، بوها و صداها باید رعایت و مستند شوند.

اولین و مهمترین چیز ایمنی است. آیا شفت‌ها، شیارها، تسمه‌ها در معرض دید وجود دارد؟ آیا شرایط کف روغنی یا لغزندگی وجود دارد؟ نشتی روان کننده ها یا محصولات می تواند در اطراف تجهیزات دوار رایج باشد. بخار می تواند سایر خطرات ایمنی را پنهان کند. نکته اصلی این است که در حالی که به تجهیزات خود نزدیک می شوید، از محیط اطراف خود آگاه باشید.

در مرحله بعد، داده های واقعی ماشین برای تجزیه و تحلیل کامل و دقیق ضروری است. با توجه به دستگاه موارد زیادی برای مستندسازی در صورت امکان وجود دارد. این موارد می تواند گاهی اوقات گسترده باشند. با این حال هنگام جمع آوری داده ها برای تجزیه و تحلیل دقیق ضروری است.

موارد مهم در دیتابرداری ماشین آلات

  • نوع اتصال ماشین

آیا این دستگاه یک دستگاه ساده است که به پمپ یا فن متصل می شود؟ آیا با تسمه به پمپ یا فن متصل شده است؟ گیربکس داره؟ گیربکس چند استیج دارد؟ نسبت گیربکس ها چگونه است؟ آیا دستگاه عمودی است یا افقی؟ نحوه قرار گیری بیرینگ ها چگونه است ؟ پایه انعطاف پذیر است یا سفت و….

  • اسب بخار موتور چقدر است؟

آیا شماره های بلبرینگ موجود است؟ (از تگ موتور عکس بگیرید) سرعت دور در دقیقه ثابت است یا متغیر؟

  • در مورد تاریخچه دستگاه تحقیق کنید

آیا این یک دستگاه مشکل ساز است؟ اگر چنین است، مشکلات آن چه بوده ؟ اطلاعاتی در مورد MTBF دارید؟ (میانگین زمان بین شکست ها)

  • وضعیت کلی دستگاه

به نظر می رسد دستگاه قبلاً تعمیر و نگهداری شده است؟ (تعیین این در محیط های مختلف می تواند سخت باشد) آیا بو یا صدا دارید؟ آیا تسمه جیغ می زنند ؟ آیا دستگاه صدای خوبی دارد؟

  • محیط

آیا روی یک طبقه مرتفع یا نیم طبقه نصب شده است که در آن لرزش از تجهیزات مجاور تقویت یا القا شود؟

  • سایر مشاهدات

از بازرسی های بصری از جمله وضعیت تسمه؟ شرایط فوندانسیون؟ آیا حرکت بیش از حد در شفت وجود دارد؟

همیشه از عقل سلیم استفاده کنید و تا حد امکان اطلاعات جمع آوری کنید. همیشه نمی توان همه چیز مورد نیاز را در اولین بار از طریق راه اندازی دستگاه به دست آورد، اما آگاهی از اطلاعات کلی دستگاه، یک شروع عالی است.

 

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی و رایگان در زمینه بالانس فن، الاینمنت و هرگونه خدمات پایش وضعیت با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی