پایش وضعیت

بالانس فن

پایش وضعیت

بالانس فن

  • ۰
  • ۰

در تمام طیف های آنالیز ارتعاشات (ارتعاش سنجی) خطای ارتعاشات وجود دارد، در کلاس‌های آنالیز ارتعاشات، فاز آموزش داده می‌شود، و برای متعادل‌سازی استفاده می‌شود. اما واقعاً چقدر فاز توسط تحلیلگران ارتعاشات برای تأیید عیوب استفاده می‌شود؟

استفاده از تجزیه و تحلیل فاز برای اثبات عیوب شناسایی شده در حین بازرسی می تواند واقعاً به تأیید مشکلات دستگاه شما کمک کند. فاز، به‌ویژه آنالیز فاز داخلی به همراه ارتعاش سنجی، زمانی که به درستی اعمال شود می‌تواند کارایی برنامه‌های ارتعاشی را بهبود بخشد.

فاز Cross-Channel تابعی است که در اکثر جمع‌آوری‌کننده‌های آنالیز ارتعاشات مدرن تعبیه شده است. با استفاده از دو سنسور شتاب‌سنج در دو کانال، می‌توانیم داده‌ها را به‌طور هم‌زمان دریافت کنیم و ضربه در سرعت اجرای یک سنسور را با دیگری مقایسه کنیم. تفاوت در درجه نشان داده شده است، 0-360 نشان دهنده موقعیت شفت در هنگام برخورد از یک سنسور به سنسور دیگر است. با استفاده از این داده ها می توانیم نحوه حرکت سیگنال ماشین را تعیین کنیم و بنابراین بسیاری از خطاهای مختلف مرتبط با ارتعاش 1x و 2x را با اطمینان زیاد مشخص کنیم.

اکنون به چند نکته زیر توجه کنید:

ناهمراستایی شفت (عدم الاینمنت)

برای استفاده از فاز در تعیین شرایط هم ترازی باید دو تست انجام دهید. ابتدا، فاز عمودی را در سرتاسر کوپلینگ بررسی می‌کنم، اگر این ۱۸۰ درجه است، می‌دانید که یک وضعیت ناهماهنگی افست وجود دارد که باید برطرف شود. در مرحله بعد، یک قرائت محوری دیگر انجام دهید و مطمئن شوید که حسگرها هر دو در یک جهت هستند ۱۸۰ -درجه خارج از فاز در اینجا نشان دهنده یک وضعیت نامناسب زاویه ای است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه های خدمات مربوط به الاینمنت لیزری با کارشناسان شرکت مهندسی آکوپایش تماس حاصل فرمایید.

لقی سازه

برای پیدا کردن محل مشکل سازه، حسگر مرجع را به صورت عمودی در بالای تجهیزاتی که مشکوک به شل بودن آن هستید قرار دهید و بگذارید. بعد، سنسور شتاب‌سنج دوم را بردارید و با دستگاه ارتعاش سنج شروع به خواندن فاز کنید که در مسیر پایین‌تر از پایه قرار دارند. متوجه خواهید شد که در نقطه ای که باید به این موضوع رسیدگی شود، تغییر فاز قابل توجهی وجود خواهد داشت. تمام اجزایی که محکم به هم محکم شده اند در فاز مرتعش می شوند و جزء شل خارج از فاز خواهد بود.

لقی مکانیکی

مشخصه فاز مرتبط با مسائل مربوط به فاصله داخلی چه در محور یاتاقان یا در محفظه یک فاز دائما در حال تغییر خواهد بود. با لقی مکانیکی، هیچ سازگاری در زمان یا نحوه ایجاد ضربه وجود ندارد.

با استفاده از تکنیک‌های آنالیز فاز و دانستن ویژگی‌های حالت‌های خرابی، می‌توانید تشخیص را روی ماشین‌ها تأیید کنید و از تعمیرات توصیه‌شده اطمینان داشته باشید. لقی مکانیکی – مشخصه فاز مرتبط با مسائل مربوط به فاصله داخلی چه در محور یاتاقان یا در محفظه یک فاز دائما در حال تغییر خواهد بود. با شلی مکانیکی، هیچ سازگاری در زمان یا نحوه ایجاد ضربه وجود ندارد.

با استفاده از تکنیک‌های آنالیز فاز و دانستن ویژگی‌های حالت‌های خرابی، می‌توانید تشخیص را روی ماشین‌ها تأیید کنید و از تعمیرات توصیه‌شده اطمینان داشته باشید.

منبع: آکوپایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی